Wednesday, March 27

Obstacles

Bismillahirahmanirahim.
Assalamualaikum w.b.t



Alhamdulillah. Dah lama rasanya tak update blog. Busy? Barangkali:)

Alhamdulillah Allah datangkan banyak ujian dan nikmat dalam perjalanan menjadi hambaNya. Cuma antara putus asa, kuat, cekal. Semua itu bergantung pada iman. Who build the Imaan? Of course us:)


Just want to share apa yang random actually. Takde point sebenarnya. Tapi memandangkan this blog considered as diary blahblahblah jugak. I will. Tapi tak lah detail sangat.


About two months ago, life dah macam orang korporat you know. Busy. Everythings need to be settle. For the first time, aku tak pernah rasa macam tuh. Never. Penat. Letih. Dan rasa macam ada je benda yang tak siap. What? Aku pun sometimes macam lost. "What should I do next?". Padahal banyak kerja lagi menimbun.


So which of the favors of your Lord would you deny?



So at the moment, aku rasa lost. I was crying. Searching. What else? Itulah perkara yang aku selalu kata bila aku tak tahu apa sebenarnya yang aku rasa macam kurang. Astaghfirullahalazim. Baru aku rasa, Allah sedang menguji aku. Allah sedang test imaan aku.

Bila aku rasa alone. Aku tak tahu mana nak pergi. I need map ! Aku teriak dalam hati every times aku mencari posisi aku. Bila rasa penat bekerja, belajar. Aku masih rasa ini tak cukup lagi. Sampai aku lupa, Allah planned everythings. Allah did. His plans are the best for us. Mashaa Allah. Aku tak lost sebenarnya. Cuma aku tersasar. Subhanallah. May Allah guide me:)

And sekarang ini, baru aku rasa. Everythings yang Dia datangkan untuk aku mesti ada hikmah. Walau different persons yang aku jumpa, yang aku layan. He taught me to be SABAR:) Dulu, I hate that word. But now, SABAR teach me to be more matured and grown up. At last, I feel the sweetness. See that?

Banyak sungguh yang aku lalui. And sometimes aku seronok sebab finally SELESAI ! And seriously, hidup aku macam Mario game. Mesti ada levelnya. And finally I passed the levels:) Alhamdulillah:). Dan aku cukup berterimakasih sangat kepada semua kawan sekelas aku iaitu 5 Ibnu Sina for your words, moral supports and all! Daripada yang membina sampailah yang membuat aku rasa very enthusiasm. Seriously ! And also for all the fivers:)

And that is why ukhuwah is very meaningful. Sekian. Randomness ini just for me to let all things out. Alhamdulillah. I love the way I am:)


So do not weaken and do not grieve, and you will be superior if you are [true] believers.


And here, aku ada some tips untuk aku share sikit when you feel lost like I did.

i: Tenangkan fikiran. Don't let anythings come to your mind. And don't ever let anythings say 'Hye'. Just you and HIM:)
ii: Buka any parts of Quran. Then count secara backwards page dia sebanyak 7 kali.
iii: Then baca terjemahan ayat yang ketujuh:)

And this will help you:) And mashaa Allah you will feel that Allah says secara heart to heart to you:) Banyak jugaklah aku teruja. Rasa macam tak sabar je nak dengar apa yang Allah sampaikan pada kita semua. Selamat mencuba anyway:)

And to all akhowat. Mashaa Allah, life must go on:) Obstacles? Naaaa. Allah always help us:)

To Allah belongs whatever is in the heavens and whatever is on the earth. And to Allah will [all] matters be returned.


No comments:

Post a Comment