Monday, October 26

Crush on then to move on

Assalamualaikum wbt, and Hi to everyone who is reading this post, may Allah bless you.

Malam tadi, diri yang langsung tak bagus ini managed to get into final in debate competition Alhamdulillah. Even tempat kedua, Alhamdulillah rezeki.

Well btw, yes, tengok tajuk hari ni memang howt giwtuh. Well Im 19 yo. Aku adalah crush on kat someone. Entahlah, aku pun tak tahu kenapa bagaimana aku boleh macam tersuka kat dia ni. So I stalked him for a long time, okay tak lah long time sangat, stalk tu bukanlah everyday tapi aku suka dia tu boleh kata like for 2 months kot, okay stalk kat sini bukan kau gila-gila tengok ke, nak tahu everything pasal dia, NO, aku tak macam tu. Just gitu-gitu je lah. Tak lebih pun.

So one day, like 2-3 weeks ago, tiba-tibalah kan aku rasa macam nak cari twitter account dia, okay ni like tetiba. So, I found out he actually had someone he likes tapi he had to break ke apa ke aku tak pasti. Based on what he wrote on twitter, dia macam kena move on from that lucky girl.  At that time, I was totally shocked okay and then perasaan time tu macam mencucuk-cucuk tau. Entah lah geli lah pulak hahahaha. Sedih yang memang ada. So I told myself, no Zahrah, he didnt even realize your existence, you cannot be too sad. Well, you know him for only like 2 months macam tu. And he may graduate this year or maybe next year. I didnt put too much hopes, seriously. Then I took 2-3 days to move on and finally I succeeded. Tak tahu, mungkin sebab I told myself and I prayed to Allah for not putting hope on people besides on him. So, Alhamdulillah. Never get flustered when I met him kat pavi ke kat mana-mana.

Then masa latihan debate, I asked my senior who join the debate and she said adalah certain teams yang senior ada masuk and tak tahu kenapa aku tanya pasal dia ni. And she said he is going to graduate next year and he joined the competition. Mestilah terkejut tapi aku tak adalah risau ke apa ke well okay actually I had that certain feelings takut kalau jumpa team dia ke apa ke. So, I prayed, Alhamdulillah Allah memang bagi aku ketenangan yang amat sangat.

So kitaorang lawan dengan team dia during the 4th sidang. Malam. Okay malam memang aku ngantuk lah kan, pastu kena debat. Lagilah hahahaha mengantuk teroks. Masa tu, tak ada feeling apa ke flustered tetiba ke, macam nilah cara aku, kau suka kat orang tu, bila kau kena kerja secara professional, buat dengan professional. So sepanjang 50 minit yang aku rasa cukup lama tu, jujurlah aku tak adalah rasa suka ke apa. Aku pendebat ketiga so aku kena tengok semua hujah. Okay time ni diaorang tak ada bagi hujah sangat, haah pastu aku pulak yang kena bidas. Memang naye time tu. Sakit hati pun ada hahahaha.

So sampailah aku masuk final Alhamdulillah, Aku harap dia tak tengok pun hahahaahaha weh performance aku teroks gila sungguh malam tu. Before tu adalah aku cakap dengan dia sebab mintak maaf ada menganjing dia sikit hm hahaha. Dan hahahaha, okay dia tanya nama aku siapa okay and he rememberd sampailah malam tadi dia ucap tahniah.




Malam tadi, when he congratulated me, GILA KAU HAH. Macam orang yang kau minat, suddenly tahu nama kau, then siap ucap tahniah sebab team aku dapat nombor 2 and aku dapat ranking top 5 best speakers (ni aku jujur rasa aku tak layak seriously). Weh like weh, aku dah suka kau, then aku moved on dengan memang jujur even berat hati, pastu kau tiba-tiba tahu nama aku and yes, siapa je yang tak rasa macam okay weh dia tahu nama aku hah gitchew.

Tapi I realized that Im not that happy like excited gila he finally knew my name mungkin sebab aku dah move on dengan secara total. Well, I did a good job. Even dah past 2-3 weeks, and dia barulah tahu existence aku dalam U ni, aku takadalah rasa macam whoa finally even adalah rasa macam whoa kau tahu pun nama aku siap nama penuh hah kau hahaha.

To all who have a crush, first of all, dont put too much hopes on your crush. You never know their current situation (in relationship ke single ke #wedontknow). Pray to Allah, he knows what is the best for you. Jangan berharap pada orang, letaklah pengharapan pada Allah. DIAlah yang menjaga hati semua manusia dan berhak mengubah serta mengekalkan hati-hati kita ni.

Sekian semua, hah takadalah karangan sangat post kali ni kahkahkah. Anyway, selamat belajar semua. Moga dipermudahkan urusan kita semua oleh Allah dengan izinNya.

Assalamualaikum.

1 comment:

  1. hello ☺ I'm newbie.. please visit my blog ♡ have a nice day!
    smartiesmoo.blogspot.kr

    ReplyDelete