Sunday, November 11

Dulu-Sekarang-Hehe



Assalamualaikum w.b.t
Bismillahirahmanirahim:)


*Capai earphone, bukak lagu.*
~Pertama kali kita berjumpa, tidak kepastiannya ternyata,......~

*Tersenyum sendiri. Tersengih sendiri. Teringat kawan. Tergelak dengan sendirinya. Tanpa menggunakan format robotik Lego-2. Kenangan~


Now, sudah empat bulan aku pergi daripada sekolah lama. Kenangan? Mestilah ada:) Empat tahun kau, aku sekolah situ:') Pengalaman mengajar kita dewasa. Betul, dengan pengalaman kena berdiri di atas kerusi sebab tak dapat jawab tasrif Arab, dengan pengalaman terpaksa diri kat luar sebab tak siap kerja sekolah *sekali seumur hidup je tauu* dan macam-macam. Sampai kadang-kadang malu nak ingat sendiri. Hehe:DD


Dalam erti belajar menjadi dewasa, kadang-kadang for sure, kita tak ingat pun umur kita menjangkau dewasa. Bila tengok buku-buku dan kertas-kertas lama, teringat pulak dulu. Bila dapat highest mark, bangga semua kembang. Bila dapat markah low, start lah buat drama, "Aku dah buat pun salah jugak ke? Apa sehhhh". Ya, itu dulu. Sekarang? Bila tengok markah dulu masa form two, markah Arab dapat 67%, start lah  nak kata, "Fehh, Zarah. Soalan kacang macam gini pun kau salah-,-" Ya, berlagak gila. Sebab itulah, bila naik form four, selamba badak sumbu aku je pesankan amanat pada adik lelaki aku yang, "Alahh, Alloy. PMR je lahh. Senang lahh PMR tuh". Hatta takabbur dan riak menumpang sekaki. Teruk betul aku ni-,-'.


Mungkin nanti bila aku dah habes SPM, adekah I will tell my siblings the same things? Apkos lah NOT ! SPM ni susah kot. Bukan kot lagi dah, memang YA ! Tapi, my chemist's teacher told us that, "Jangan awak rasa hok susah-susah ni. Awak kena MINDSET dalam otak awak yang semua benda yang awak belajar ni senang." Alhamdulillah. teori itu membantu. *Cuma kat Addmath je tak-,-'*


Hatta dulu, selalu rasa 'Duhh, I cannot do it'. Dan selalunya aku akan putus asa. Well, putus asa tak mencerminkan anda seorang mukmin perkasa. Yes. Dan you should face it through! With me. Come on:)


Dan aku tahu, rata-rata dari kalangan kita ada BF/GF. Well, at first I was too jealous. Tapi, itu dulu. And Im suppose to pray for my future husband to be kind, good, beriman, soleh. Itu sepatutnya doa yang patut aku doa sekarang. InsyaAllah, Jannah tempat ku akhir nanti:) Amin:) Tapi, kita tak boleh nak bergantung pada our BF/GF kan? And one time soon, bila kita rasa sesak, susah. The first thing that we will believe is Allah. So, apa kata kalau awak cintakan Allah? Baru cinta pada manusia yang lain:)


Yah, walaupun adalah certain people cakap macam gini kat aku,

"Ahh, dia wish aku exam. Baru rasa macam enthusiastic person."

*Duhh, aku setiap hari zealous tanpa menunggu kata-kata semangat daripada sesiapa.


Naaa. itu hanyalah commercial break tak berbayar.

Dan sekarang, aku sangat eksaited untuk belajar. Ya, disebabkan tahun depan aku hendak ke SPM. SPM tau, bukan SPRM. Ouh, lain bunyi nya-,-'. Walaupun aku rasa hidup ini susah. Tapi, insyaAllah aku boleh buat. Boleh:)

Dan aku harap sangat, SPM aku seperti yang dijangkakan iaitu 11A+++. *Dan macam harga muka kereta je-,-'. Bukan dijangkakan, tapi diharapkan. Hahh, ye. Diharapkan:) Dijangkakan tu macam komfem je aku boleh dapat. Chehhss, dah tak betul dah-,-" InsyaAllah aku akan berusaha untuk dapat 11A takda plus pun jadiklah:). Demi ibu and bapak aku yang tercinta, serta sekalian makhluk-makhluk earthlings yang ada didalam rumah ku ini, *dah makhluk, nak earthlings lagi*, kakakmu akan terus membawa nama untuk berjaya dan menjadi cogan hidup yang bakal kau olang bina, ya abang, aishah, hanah, umar? Ya?

I wonder the cogan kata will be like this, " Kakzah kesayangan, demimu, kita berjaya" Ahakz~


Lols. And btw, walaupun kita rasa kita tak cantik, tak pandai, tak bagus, tak hebat, tak genius, tak lembut, but we still can be ourselves dan teruskan untuk berubah to be better next time:) Jangan pernah rasa tak bersyukur, sebab ada orang lagi kureng daripada kita. Watlek, watpeace. Wassalam:)


*Maaf kerana bahasa kurang berlembut hari ini, Kehkehkeh*

Only for dummies. Only. Dummies. 

No comments:

Post a Comment